Pages

Ceritera nenek

Assalamualaikum.. dan salam sejahtera. 

Dah lama tak tulis dalam blog ni.. maaflah sebab ada kesulitan yang berlaku.. BZ dengan KL Festival.. Pergh ponat seh..!  Hopelaaa benda ni berlaku dengan cepat.. tak rasa ponatnyo.. Rindu sangat nak tulis blog tapi aku lagi rindu dengan nenek- nenek aku.. 


          Oklah tetiber je rasa rindu di hati. sebab tengok keadaan nenek-nenek aku yang makin kurang sihat.. sedih sangat tak dapat jumpa dengan nenek dan puan (nenek belah mak aku).. Aku bukan apa tapi aku sedih sangat. rasa nak meronta-ronta je balik jumpa nenek aku. nenek aku pun dah tak ingat aku dah..

 Part paling sedih nenek belah ayah aku... Leh plak minx tido sekali dengan dia.. HUHU.. RASE RINDU SAANGAT..   Hmm.. tak tahu r. doakan nenek-nenek aku akan sihat dan panjang umur... aku harap r sangat dapat peluang lagi untuk jaga dia. Terasa menyesal pun ada. tak dapat jaga dia..

Minggu depan plak.. aku gi UITM Shah Alam. Tak dapat balik kampung lagik... Risau tol aku nih.. Memang nak jumpa nenek dua-dua belah ayah aku.. Hmm macam berjanji plak nenek-nenek aku ni sakit.. 

P/S : "Gunakanlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara iaitu masa muda sebelum tua,sihat sebelum sakit,kaya sebelum miskin,lapang sebelum sempit dan hidup sebelum mati" (Hadis Riwayat Al-Hakim & Al-Baihaqi)